Noua taxă auto, de timbru verde, la fel de nedreaptă pentru români

cristi.ciulei 21 Februarie 2013, 11:10:36 51 comentarii
Noua taxă auto, de timbru verde, la fel de nedreaptă pentru români

Ceea ce nu înțeleg, sau mai bine zis se prefac că nu înțeleg legiuitorii noștri atunci când adoptă legi, este marea discordanță dintre anumite acte normative prin care se impun anumite taxe și impozite și nivelul real de trai al marii mase a populației. Așa se întâmplă și în comunitățile locale, unde aleșii au ridicat nivelul taxelor și impozitelor la un nivel de insuportabilitate, la fel se întâmplă și în domeniul fiscalității pentru firmele din țara noastră sufocate de biruri colosale. 

Tot așa au procedat cei din Guvern la începutul acestei săptămâni când au modificat actuala taxă de poluare precepută autovehiculelor înmat­riculate pentru prima oară în România, generalizând plata unei taxe la orice transfer al unei mașini pentru care nu a fost plătită vre-o taxă de primă înmatriculare sau de poluare.

În mileniul trei, când omenirea se pregătește să organizeze excursii în spațiu, mașina a devenit și pentru români o necesitate. S-au dus vremurile când ne bucuram că am prins chiar la fix o duminică cu soț sau fără soț pentru a putea ieși într-o excursie cu mașina! Din nefericire, și prin actuala și prin noua taxă care va intra în vigoare de la jumătatea lunii martie a.c., le este prohibit acest drept de a avea o mașină celor mai mulți dintre concetățenii noștri. Într-o piață auto în moarte clinică în ultimele luni, numai o asemenea modificare legislativă nu era așteptată. Chiar dacă, cel puțin o nedreptate va fi făcută mai suportabilă, anume va fi redusă taxa de înmatriculare, sau de timbru verde cum o numesc guvernanții, pentru mașinile vechi, non euro, euro 1și euro 2, nu la fel se va întâmpla cu cele care au motoare euro 3 și 4. 

În cazul acestora taxa va crește cu circa 10 procente. Dacă noua lege va dezgheța oarecum piața mașinilor vechi, poluante, pe de altă parte va obliga pe cei care cumpără o mașină veche, chiar și o Dacie din 1980, să plătească o taxă de timbru. Pe lângă faptul că aceste mașini vechi sunt foarte poluante, reprezintă și un pericol pentru siguranța circulației. Altfel spus, mulți dintre românii sărmani, cu venituri mici, își vor cumpăra adevărate bombe cu ceas care oricând vor putea produce accidente rutiere. Și, culmea, vor mai și plăti o taxă suplimentară pentru asta! Un aspect la care ar fi trebuit să se gândească guvernanții noștri atunci când au „vopsit” actuala taxă de poluare.

Revenind însă la nivelul încă foarte mare perceput pentru înmatricularea mașinilor, povara rămâne în continuare pe umerii românilor. Dacă tot voiau să suplimenteze veniturile la buget, atât aleșii cât și guvernanții ar fi putut să se îndrepte spre alte sectoare ale economiei naționale și nicidecum spre cel auto. Ar fi putut, de pildă, să majoreze accizele pentru băruturi alcoolice și tutun. 

Atfel ar fi împușcat doi iepuri dintr-o lovitură. Să presupunem că un pachet de țigări ar costa 20-30 de lei. În primul rând cei cu venituri mari își vor permite în continuare un viciu atât de scump și vor contribui și la buget, iar ce e mai important, mulți dintre fumători ar fi nevoiți să se lase, ceea ce ar fi benefic pentru populația unei țări și așa bolnăvicioasă. La fel s-ar întâmpla și în cazul băuturilor alcocolice, care reprezintă una dintre principalele cauze de îmbolnăviri dar și de producere a accidentelor rutiere în țara noastră. Cred că între a descuraja românii să achiziționeze mașini sau a-i descuraja să bea și să fumeze în continuare, este clar pentru orice om cu minte limpede ce ar trebui ales. Doar pentru guvernanți nu e la fel de clar!...


51 comentarii »

  1. Acest articol nu are comentarii.

Lasa un comentariu »